Alla inlägg under september 2016

Av rymdvandraren - 17 september 2016 15:25

Inget roligt. Det får bli att byta ihop, samla sig till Alingsås. Beroende på hur det går där innan man kan tänka nytt.

Ska fortsätta träningsprogrammet

Av rymdvandraren - 16 september 2016 21:43

Imorgon skulle jag ha räddat Europa från TTIP och CETA men...
Har man tränat för något i 4-5 år för att uppnå drömmålet. Det kan vara den sista chansen i livet innan man blir långsammare och långsammare tills döden. Det går att sträva emot och kanske kommer det fler chanser. Men jag vill uppnå, gå vidare sätta upp nya mål. Kanske är det bra om jag är nära men inte uppnår målet för att behålla glöden och kampviljan. Men det skulle bara kännas som ett misslyckande. Begränsande. Kroppen vill inte leva fullt ut även om hjärnan säger att jag är obegränsad. Kroppen skulle ta ner mig från himlen. Men. ..

Just nu känner jag mig stark. Mycket stark. Det känns som om allt hittills bara har stärkt mig. Självklart finns det en osäkerhet och rädsla för att misslyckas igen. Jag gillar det. Det gör mig mentalt starkare. Inget är givet. Tar inget för givet. Jag älskar tävlingsmomentet. Det fysiska och framförallt det psykiska. Känner mig osäker och samtidigt oövervinnerlig. Händerna svettas och adrenalinet kommer av bara tanken på hur hjärnan,lungorna, benen skriker "lägg av! ". Jag vill göra det omöjliga - ta slut på varenda muskelfiber, andas intill bristningsgränsen, jag vill vakna upp lycklig på en bår och veta att jag gav allt. Resa mig från båren med ett leende. Sträcka upp armarna. Ringa min fru och Gunda Svan och utbrista: Ingenting är omöjligt!

Skapa flashcards