Alla inlägg under juni 2016

Av rymdvandraren - 2 juni 2016 23:41

Det kommer att förr eller senare att ske andra hemskheter här ändå så varför ska vi hetsa till krig och upptrappning?
Det finns vissa som tjänar på krig. jag vill ha fred med Ryssland och övriga världen.
Nu tror jag inte Ryska ledningen är så korkade att de kommer att anfalla Sverige ändå men vi tar skada på andra plan. Vid ev. krig (bevare mig väl) så kommer vid nu att bli indragna istället för att hålla oss utanför. Vi ökar risken för att bli indragna och hunsade. Förhoppningsvis får vi inte krig på svensk mark utan bara blir tvungna att skicka soldater till något som ingen vinner på.
Trots att majoriteten av svenska folket är emot så röstar riksdagen för en upptrappning.

FN är inte perfekt men det bästa som vi har just nu. Jag är emot värdlandsavtalet med NATO och jag vet att jag inte är ensam. Jag är för fred och demokrati!

Av rymdvandraren - 2 juni 2016 23:14

10km platt. Nu kan det gå. Kanske. Om det gör det så är målet uppfyllt och nya mål måste nås innan man får ont i ryggen och sjukskriven och slutligen dör.
Om tiden är nära så blir det en blodad tand och det blir nya tag i september.
Om inte så kommer jag att bara att bli förbannad om jag inte gav allt, men det kommer jag att göra så om bara denna dj.... migränen kan släppa och det blir lite svalare än 29 grader som det var idag så blir det lyckat i vilket fall.
Hur mycket psykologi det är att jag är nära, tränar mer och mer men ändå inte når ända fram, vet jag inte, men jag vet att träningen ger effekt så och jag ändå kommer att ta ut mig och njuta av den korta plågan. Viktigt lopp - ja, men inte det enda.

Sedan kommer Geiranger frå fjord til fjell som jag sett fram emot hela säsongen. Oavsett hur det går så längtar jag dit. Det är det som håller mig vid liv och glädjen inom mig.

Ovido - Quiz & Flashcards