Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Marathon Rotterdam

Av rymdvandraren - 7 maj 2014 23:39

Ville göra det första marathonet till en minnesvärd upplevelse. Snabb bana, ligger bra i tiden 13/4-2014, påskledigt med minisemester i Rotterdam och Amsterdam.
Var i toppform 2 mån innan men blev sjuk och var bara frisk två veckor innan loppet så 4h var uteslutet. Det började med att alla löpare sjöng you'll never walk alone innan och även efter start.
Utgick väldigt lugnt i sexminutersfart till 25 km. Sedan hamnade jag bakom en blind (enligt bandet de hade mellan sig) person med ledsagare som höll ett ganska högt men bra tempo. Tänkte egentligen inte öka tempot förrän det var en mil kvar men jag kände mig mycket pigg vid 25 så det ska nog gå ett tag i alla fall. Vid 32km svängde de oväntat in på ett sidospår och undrande när de skulle svänga tillbaka på banan igen, då de gjorde en växling och det visade sig att de sprang staffett. De förklarade sidopåret!
Var klart pigg vid 32 sedan började kännas snabbt mer och mer i främst höften men även fötterna, förvånansvärt inte i vaderna. 32-35 besvärande, 35-38 pina och resten var en kamp mot den del av hjärnan som bara vill stanna. Sista kilometer tänkte jag bara på att detta kanske aldrig kommer igen så lyssna på publikens jubel, njut trots smärtan, du kommer att klara det, le, ta in ögonblicket sträck upp dina händer och mål! Det var vad som hände. Helt fantastisk stämning och publik som hejade hela 42 km, och ännu mer hela sista kilometern. Perfekt temperatur också ca 14 grader och sol. Ett lopp jag nog aldrig glömmer!
Sedan fick man uppleva Amsterdam på cykel också med dess avundsvärda cykelbanor. Det är som om man vill bo i Holland.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rymdvandraren - 27 december 2020 00:45


Turkiet Skrev om det senast. Men det var en del som hände innan dess, Mamma gick bort i olyckan. Reser under olämpliga tider tycker nog en del. Då som nu. Träningsresa till Fuerteventura under corona. Ser fram emot det. Tillbaka till Turkiet, resan...

Av rymdvandraren - 29 december 2019 08:03

Planet landar inte på den närmaste flygplatsen utan den 14mil bort, i Antalya. Får rådet att åka 'train to the courtyard and then change to the bus'. Tar mig till spårvagnen/tram (inte train) och får ett nytt råd om en genväg av kontrollanten (som ...

Av rymdvandraren - 28 april 2019 23:14


Frågade receptionisten om jag kunde lämna min väska i rummet bredvid receptionen medans jag är inne på arkeologiska museet i Zadar. "Inga problem", säger hon. Medans jag är på andra våningen om romartiden så upptäcker jag efter ett tag att jag är e...

Av rymdvandraren - 26 april 2019 15:16


  Depression I'm usually a happy guy. 90% of the time. Sometimes frustrated, annoyed, tired, litte down 9,9% and now we're down to the last 0,1% really depressed. I know this is over soon so no sucisidal, just shedding tears and depessing  songs l...

Av rymdvandraren - 3 november 2016 00:28

Jag gillar att reflektera och vill försöka förstå världen. Desto mer jag gör det ju mer energi kan det ta. Man upptäcker hur orättvist världen är när det gäller ekonomi, talan och makt. Hur skevt det är. Exempel: Boken 'begravda i himlen' visar ...

Skapa flashcards