Alla inlägg under september 2013

Av rymdvandraren - 29 september 2013 15:48

Bra förhållanden, bara lite duggregn efter 15 km. Kallt efter målgång, speciellt i duschen. Sprang på i början för att slippa trängsel, var i startgrupp 3, första milen gick på knappa 48min. Hade läget under kontroll, hängde på två gultröjade killar från någon sportklubb mellan ca 10-20km men de sprang för fort. Snorig ännu efter förkyldning och fick ont i magen efter gelen efter halva loppet, fick ta kissepaus vid 22km men sprang ganska sakta sista 8 trots magen,(såg ingen bajamaja) men hade stannat om det varit ett Marathon. Gissar att mina förutsättningar gjorde ca 5min. Hade en förhoppning på att slå fjolårets tid på 2.48 och det blev 2.29.48 Befinner mig i ett stort lyckorus dagen efter och planerar enmilaloppet i Alingsås om två veckor för att kompensera för missat 40min på kretsloppet. Träffade många intressanta och trevliga människor på tåget och på Lidingö. Just nu känns det 50nde Lidingöloppet nästa är självklart!

Av rymdvandraren - 25 september 2013 22:42

Allt var upplagt för att klara 40min på kretsloppet. Inte varit sjuk på ca ett år och så åker man på en förkylning dagarna innan. Sprang ändå väldigt lugnt på 56 utan ansträngning vilket i alla fall kommer att ge ett femårsdiplom nästa år-kul!
Inte i riktigt form än, tre dagar innan Lidingö. Under 3 h är väl ett krav för att självförtroendet ska vara ok, bättre än förra året och större planer kan smidas som mörker eller ljuslöpning i Alingsås. Målet med under 40min på milen kvarstår. Det är det egentliga enda tidsmålet jag har. De andra två huvudmålen är att klara trippel klassiker och minst ett Marathon i livet.

Skapa flashcards