Alla inlägg under november 2010

Av rymdvandraren - 28 november 2010 16:41

Där har jag varit idag, låter bra va? Varit med i TV (SVT tisdag  11 jan 2011 sänds det. Vem vet mest?)! Har aldrig sett en så många kameror i taket på en gång. Programledaren (Richard Olsson) var trevlig och skämtsam, precis som de som tog hand om oss. Självklart var man nervös och det tog tid för min hjärna att uppfatta frågorna, man har bara 3 sek på sig att svara, vet inte om det beror på den pressade situationen eller det att jag tänker lite långsamt, eller att det sitter för långt bak i huvudet. Förmodligen en kombination. Det låter som om jag missade (minst) en fråga. Jo, visst gjorde jag det utan att avslöja hur det gick (det får jag inte så det tänker jag inte göra). Frågan som jag missade på var 'vem var far till Olof Skötkonung', jag kom inte på svaret på 3 sekunder fast jag egentligen kunde det. Så jag svarade 'Erik den Helige' fast jag visste att han inte ens var född då, precis som om en gravis kvinna skulle säga namnet på sitt framtida barn istället för sin far. När jag gick ut sa guiden 'nu kan du bocka av detta på din tick list, vad blir nästa?'. Att ta klassikern tänker jag då. Nu är jag trött på TV så lite ombyte skulle kännas skönt. Been there, done that. Intressant om detta uppfattades som ett skämt eller skryt (jag menar det som ett skämt)?

Ovido - Quiz & Flashcards